Retour aanmelden
-
Wat zijn de retourkosten?
Aan het retour sturen of het laten ophalen van producten zijn wel kosten verbonden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd terugbrengen, terugsturen of op laten halen van de retourzending. De retourkosten zijn voor jouw eigen rekening.
-
Hoe kan ik mijn product retour sturen?
Voer de stappen hieronder uit voor een snelle afhandeling van jouw retour:
Vul ons retourformulier volledig in. Hiervan krijg je direct een bevestiging per e-mail.
Vervolgens sturen wij je zo snel mogelijk een retourinstructie per e-mail.
Binnen 30 dagen na jouw herroepingsmededeling ontvang je het volledige aankoopbedrag inclusief standaard leveringskosten van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. -
Kan ik grote en breekbare producten ook online aanmelden voor retour?
Tijdens het invullen van ons retourformulier, wijzen we je er op dat grote en breekbare producten opgehaald kunnen worden door onze ophaalservice. In verband met de kans op beschadiging en/of breuk, adviseren wij je geen grote of breekbare producten met de post te retourneren.
-
Wat is het retouradres?
De informatie van het retouradres ontvang je in de retourinstructies per e-mail na het aanmelden van jouw retour in het retourformulier. Het juiste retouradres is ook te vinden in de bevestigingsmail van jouw bestelling.
Retour voorwaarden
-
Mag ik mijn artikelen retourneren?
Wanneer je een artikel wilt retourneren, houd dan rekening met het volgende:
Je kan binnen 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen van de aankoop afzien door jouw retour aan te melden via het retourformulier. Zorg ervoor dat het artikel compleet, ongebruikt en onbeschadigd wordt geretourneerd.* Bij eventuele beschadigingen kunnen wij een waardevermindering bij je in rekening brengen.
Verpakking
De verpakking dient indien redelijkerwijs mogelijk ongewijzigd te blijven, dat wil zeggen, geen gebruik van (duct)tape en schrijf niet met stift op de doos/verpakking. We adviseren een opplaklabel (bijvoorbeeld een blanco A6) te gebruiken, waar je de adresinformatie op vermeld. Deze plak je over de huidige adressticker. Indien je kiest voor een retourzending via PostNL, bPost, DHL, DPD of GLS dan ontvang je een retourlabel welke je op de doos plakt.
Wel/niet retour
Online bestelde producten kunnen binnen 14 dagen als retour worden aangemeld via het retourformulier. Na jouw melding dat je van jouw aankoop afziet heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen. Producten die speciaal voor jou worden gemaakt (maatwerk) kunnen niet (altijd) retour. Indien je twijfelt of een product kan worden geretourneerd kun je contact opnemen met de klantenservice. Voor volledige terugbetaling is het ook van belang dat de productverpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) intact en onbeplakt is.
* De retourkosten zijn voor eigen rekening. -
Kan ik mijn retour annuleren?
Mocht je het retourgemelde product toch willen behouden, dan kun je dit aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat jouw retouropdracht komt te vervallen.
-
Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?
Zit er een ander product in het pakket dan dat je besteld hebt? Geef dit zo spoedig mogelijk aan ons door, bij voorkeur binnen 24 uur..
-
Kan ik een van de producten uit mijn bestelling terugsturen?
Binnen de retourtermijn van 14 dagen kun je één of meerdere product(en) of je volledige bestelling aan ons retourneren. Bij het invullen van het retourformulier, geef je zelf aan om welk(e) product(en) het gaat.
-
Krijg ik na retourneren het volledige aankoopbedrag terug?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben ontvangen, of het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben teruggestuurd.
-
Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?
Bij het bepalen van de waardevermindering hanteren wij de volgende richtlijnen: -Indien je retourzending niet voldoet aan de gestelde retourvoorwaarden dan moeten we helaas een waardevermindering toepassen op het product.
Beschadigde verpakking = 20% waardevermindering.
Geen verpakking = 50% waardevermindering.
Beschadigd, gebruikt of vies product = 100% waardevermindering. -
Kan ik een gebruikt product retourneren?
Bij ontvangst van jouw bestelling mag je de verpakking netjes en voorzichtig openen (tenzij het een product in plastic geseald is) om het product te bekijken, net zoals je dat in een winkel ook zou doen.
-
Kan ik een maatwerk product retourneren?
Op onze webshop hebben wij de mogelijkheid om een product speciaal op maat te laten maken, deze producten kunnen niet geretourneerd worden.
Retour status
-
Hoe lang duurt het voordat ik mijn nieuwe product ontvang?
Indien er is afgesproken dat er een nieuw product aan je wordt verzonden, ontvang je van ons een nieuwe orderbevestiging met hierin de levertijd van dit product.
-
Wat is de status van mijn retourzending?
Natuurlijk kun je jouw retour bij ons volgen. We stellen je per e-mail op de hoogte:
Als het retourformulier is aangemeld, met de instructies voor het retour te versturen.
Zodra postbedrijf jouw retour heeft verzonden naar ons magazijn (indien je gekozen hebt voor postzending).
Zodra jouw retourzending gecontroleerd is en dat de betaling wordt uitgevoerd binnen 14 dagen na herroeping -
Hoe snel word er terugbetaald na retourneren?
De terugbetaaltermijn is áltijd zo snel mogelijk, maar maximaal binnen 14 dagen zodra wij de retouren hebben ontvangen of je kan aantonen de producten te hebben opgestuurd. Dan ontvang je het volledige aankoopbedrag inclusief standaard leveringskosten van ons terug.
Product verpakken voor retour
-
Waar kan ik mijn verzendlabel vinden?
Na het invullen van het retourformulier ontvang je alle benodigde informatie om jouw retourzending aan ons te versturen.
-
Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?
De verpakking van jouw retourzending dient indien redelijkerwijs mogelijk ongewijzigd te blijven, dat wil zeggen, geen gebruik van (duct)tape en schrijf niet met stift op de doos/verpakking. We adviseren een opplaklabel (bijvoorbeeld een blanco A6) te gebruiken, waar je de adresinformatie op vermeldt. Deze plak je over de huidige adressticker. Indien je kiest voor een retourzending via postbedrijf dan ontvang je een retourlabel welke je op de doos plakt.
-
Moet ik mijn product in de originele verpakking terugsturen?
Je dient jouw retourzending in de originele verpakking aan ons te versturen. Je mag de verpakking netjes en voorzichtig hebben geopend (tenzij het een product in plastic geseald is) om het product te kunnen bekijken, net zoals je dat in een winkel ook zou doen.
-
Wat moet ik doen om extra grote producten te retourneren?
Ook extra grote en breekbare producten kunnen geretourneerd worden. Deze producten kunnen, tegen de actuele retourkosten, door onze chauffeur bij je thuis worden opgehaald.